Ghostcrawler: "Death knights are the only current Hero class, which means they are supposed to be the best class in the game."

wtorek, 19 października 2010

Frost powah!

Postanowiłem respecnąć się na jakiś czas we frost i zobaczyć jak ten spec się sprawuje po patchu 4.0.1. No więc polatalem w tym troche, podpsowalem i na raidach i na kukłach i stwierdzam: frost sprawdza się znakomicie!

W weekend (mam nadzieje) znajdziecie tutaj dość obszerny guide jak grać we froscie.

UPDATE: Chciałem zamieścić ten poradnik troche wcześniej ale poprostu nie miałem czasu go skończyć (międzyinnymi przez BlizzCona). A jako, że nie chciałem wam dać crapnego chału napisanego na szybko wolałem poczekać i zamieścić go troche później. No ale tak czy inaczej poradnik jest już prawie skończony także zapraszam do lektury (nie skończone jeszcze działy będe z czasem uaktualniał).





Frost Death Knight - An icy harbinger of doom, channeling runic power and delivering rapid weapon strikes.

-------------------------------------------------------

Skróty
AP - Attack Power
AoE - Area of Effect
AMS - Anti-Magic Shell
DK - Death Knight
DnD - Death and Decay
DPS - Damage per Second
DW - Dual Wield
HoW - Horn of Winter
PS - Plague Strike
RD - Raise Dead
RP - Runic Power
Str - Strength
UP - Unholy Presence
FP – Frost Presence
BS – Blood Strike
FS – Frost Strike
FF – Frost Fever
GCD – Global Cooldown
HB – Howling Blast
KM – Killing Machine
MotFW - Might of the Frozen Wastes
NoCS - Nerves of Cold Steel
OaPH - On a Pale Horse

-------------------------------------------------------

Spis Treści
0. Wstęp.
1. Talenty
a) 2H
b) DW
2. Rotacja
a) Single Target
b) Multi Target
3. Gemy & Enchanty & Reforging
a) Jakie enchanty?
b) Jakie gemy?
c) Jak reforgowac swój gear?
4. BiS (Best in Slot, lista najlepszych itemów PvE do zdobycia na obecnej LIVE wersji gry)

-------------------------------------------------------


0. Na starcie pragnę zaznaczyć, że ten oto poradnik jest jedynie moją subiektywną opinią opartą na doświadczeniu jakie zdobyłem grając DK. Jak najbardziej możecie się nie zgadzać z zawartością tego poradnika, ba, niewykluczone, że może on zawierać błędy. Oprócz moich własnych testów i doświadczeń, poradnik też jest oparty na theorycraftingu graczy piszących na takich stronach jak EJ (elitistjerks.com).

Dlaczego grać we Frost jako DPS? Po pierwsze frost zapewnia nam kilka świetnych raid buffów - Icy Talons zwiększający haste wszsytkich meele o 10% i Brittle Bones - debuff zwiększający physical damage taken przez nasz target o 4%. Oprócz tego single target DPS we froście jest obecnie całkiem niezły, nasz spec ma bardzo wiele dobrych, ofensywnych talentów i proców jak KM. W AoE natomiast jeteśmy jednym z lepszych, jeśli nie najlepszym specem w grze dzięki HB. Pozatym, o ile patch temu mielismy możliwość DPSowania jedynie we frost DW to na obecnym patchu 2H sprawdza się równie dobrze i jeśli macie Shadowmourne wcale nie musicie grać w Unholy.



1.
Przy wybieraniu talentów mamy tak naprawde bardzo ograniczone pole manewru. O ile na patchu 3.3.5a mieliśmy jeszcze choć odrobine możliwości na rozdanie talentów według naszch własnych preferencji w wersji 4.0.1 talenty są nam narzucone w jeden określony sposób.

a) 2H
http://wowtal.com/#k=ewYl4eN2.a5o.deathknight.PSs6U

W t1 mamy brak wyboru w talentach z powodu NoCS, które dla 2h jest kompletnie bezużyteczne. Co do t2: "Annihilation" jest tutaj obowiązkowym talentem, bo Obliterate to jeden z naszych głównych skilli, który będzie w naszym ogólnym DMG zaraz po FS. Lichborne/OaPH/Endless Winter ograniczają się do własnego wyboru. Lichborne i OaPH będzie dobre na encounterach gdzie mamy sporo CC (Lanathel?) natomiast Endless Winter na walkach gdzie musimy często interruptować sporo castów addów/bossa (Vezax/Deathwhisper).
W dalszych tierach drzewka nie mamy praktycznie żadnego wyboru. W t3 i t4 wszystkie talenty podnoszą nasz DPS. W t5 i t6 mamy to samo z wyjątkiem Hungering Cold, który i tak musimy wybrać z powodu tego, że jest wymagany do końcowego talentu - Howling Blast'a.

Prime glyphy to oczywisty wybór - OB,FS i HB to jedne z głównych skilli w naszej rotacji. Major/Minor glyphy to nasz własny wybór, żaden z tych glyphów nie podnosi DPSu frosta w znaczący sposób.


b) DW
http://wowtal.com/#k=3bu9xwp2.a5o.deathknight.PdzN9

W DW wszystkie talenty są rozdane w niemal identyczny sposób jak we frost 2H. Jedyna różnica to "Nerves of Cold Steel" w t1 drzewka i
"Threat of Thassarian" zamiast MotFW w t6. Glyphy mamy takie same jak w przypadku buildu 2H.





2.

a) Single Target
Rotacja frost tak samo jak w przypadku unholy nie opiera się już na używaniu tej samej sekwencji skilli w określonej kolejności. Teraz trzeba umieć patrzeć na swoje runy i używać poszczególnych skilli w odpowiednim momencie zależnie od proców.


> > ? > > >
Utrzymywanie Diseasów na targecie > Frost Strike > Howling Blast na procu Rime > Obliterate > Blood Strike > Horn of Winter.



W naszej piorytezacji najważniejsze jest utrzymywanie diseasów. Warto zaznaczyć, że Frost DK może usunąć ze swoich action barów Icy Touch gdyż ten skill jest kompletnie bezużyteczny z powodu prime glypha dzięki któremu HB aplikuje FF. Uptime FF nie powinien być problemem z powodu proca Rime, który prawie zawsze wystąpi w ciągu 33 sekund. Blood Plague aplikujemy używając Plague Strike. Frost Strike to następny najważniejszy skill, którego powinno się uzywać jeśli tylko ma się odpowiednią ilość Runic Power. Od FS ważniejszy jest tylko Obliterate jeśli mamy dostępne obie pary frost i unholy lub death run (w takim wypadku jeśli nie używamy OB marnujemy swoje runy). To samo dotyczy Blood Strike'a jeśli mamy dostępne obie blood runy. Następnie w naszej piorytezacji znajduje się HB przy procu Rime, OB przy dostępnej jedynie jednej parze run, BS przy jednej parze run i HoW jeśli nie możemy użyć niczego innego. Jeśli procnie nam KM również używamy OB przed FS (OB zyskuje więcej ze 100% crita niz FS).



Oczywiście w buildzie 2H gramy w unholy presence z powodu bonusów tej presencji świetnych dla 2H frost: zwiększonego attack speed i zwiększonej regeneracji run o 10%, zmniejszonego GCD i nawet zwiększonego haste o 4% (z talentu Imp. UH Pres. 2/2).

W buildzie DW zawsze będziemy grać we frost presence.

b) Multi Target

Z powodu ogromnego DMG HB i faktu, że spreaduje FF sam w sobie, Pestilence staje się dla frosta skillem bezużytecznym. Na dodatek nerf do obrażeń diseasów na walkach aoe (do 50%) nie pomaga.



> / > > > > >
HB jeśli mamy dostępne dwie frost lub death runy>
DnD/PS jeśli mamy dostępne obie unholy runy> FS > HB > BS > HoW.



Należy również pamiętać, że kiedy używamy rotacji AoE warto zmienić presencje na frost presence nawet jeśli używamy 2H weapon.





3.

Kiedy dobierasz gemy i enchanty, warto wiedzieć ile mieć poszczególnego statu. No więc tak, w pierwszej kolejności - musisz mieć zarówno expertise jak i hit cap. Expertise cap dla DK DPS wynosi 26 (I żebyś nie myślał, że stojąc za bossem potrzebujesz 0 expertise, bo znam kilku takich "prosów"). To jakieś 184 expertise rating. Hit cap dla DK DPS to 8% czyli jakieś 246 hit rating (Niektórzy myślą, że cap to wciąż 263 ratingu, blizz troche pozmieniał wartości wymagane do capa - wystarczy spojrzeć na staty swojej postaci i po najnowszym patchu 4.0.1 możemy zobaczyć ile ratingu potrzebujemy do osiągnięcia capa). Wiadomo, że w słabym gear na poziomie ilvl200+ obu capów raczej nie zdołasz osiągnać, dlatego w takim wypadku warto gemować w pure hit/expertise rating jeśli jest taka potrzeba, a nie w np. str. W momencie kiedy będziecie próbowali dopasować sobie gear, docenicie raciale PvE.

Generalnie na chwile obecną, enchanty poniżej są uważane za najlepsze dla DK:


a) Jakie enchanty?

Head: +50 AP + 20 Crit rating (repa u home class faction - Knights of the Ebon Blade)

Shoulders: +40 AP +15 Crit rating (repa u Sons of Hodir)

Back: +23 Haste (enchanting)

Chest: +10 stats (enchanting)

Wrist: +50 AP (enchanting)

Hands: Tutaj kwestia sporna. Mamy do wyboru dwa enchanty, +15 str i +44 AP. Dla UH wybór jest oczywisty z powodu tego, że ghoul zyskuje ze str, natomiast wogóle z AP. Ja bym imo brał +44 AP jako frost, ale warto też wziąść pod uwage proce jak RoTFC. Jeśli jednak mamy sytuacje w której brakuje nam około 20 hita do capa, Precision na gloves'y to bezkonkurencyjny wybór. (enchanting)

Waist: Eternal Belt Bluckle (BS)

Legs: +75 AP +22 Crit rating (leatherworking)

Boots: Mamy do wyboru +32 AP i +12 crit +12 hit rating. Jeśli nie mamy hit capa i brakuje nam więcej niz 8-10 hita do capa, warto wybrać +12 crit +12 hit rating. Jeśli jednak mamy już hit cap, lepiej dać +32 AP. Inni uważają też, że najlepszym enchantem na butki do raidowania jest + increased speed. W sumie to dobry argument, bo na wielu encounterach trzeba sporo biegać, jednak według mnie dla DK +inc. speed jest nie potrzebny z powodu możliwości na przełączenie się w UH pres. w dowolnej chwili. Jeśli jednak tak bardzo chcecie szybciej biegać, imo lepiej dać +6 agi +inc speed niż +15 stamina +inc speed (enchanting). Oczywiście +speed enchant dotyczy tylko DW gdzie gramy cały czas we frost presence, w wypadku UH boost do speeda jest bezużteczyny z powodu unholy presence.

Weapon: Tutaj wyboru za bardzo nie ma, dla 2H Rune of the Fallen Crusader ofc. Dla DW RotFC na MH i Razorice na OH. Na walkach AoE warto zamienić Razorice na Cinderglaciera (runeforging).



b) Jakie gemy?

Meta Socket: +21 Crit rating +3% Increased crit dmg

Red Socket: +20 str. Jeśli jednak nie mamy soft capa haste lepiej gemować w +10 str +10 haste.

Yellow Socket: +10 str +10 haste lub +20 haste jeśli nie mamy soft capa haste.

Blue Socket: +10 str +10 hit, a jeśli mamy już hit capa - +10 all stats i +10 str +15 stamina.

Tutaj jeszcze macie przydatność poszczególnych statów dla frost - warto je znać kiedy dobieramy swój gear.

DW
Hit Cap = Expertise Cap > Strength > Mastery > Haste > Crit > Agility

2H
Hit Cap = Expertise to cap > Haste (do 600/900 ratingu - soft capa) > Mastery > Strength > Crit > Agility > Hit to spell cap

Warto też tutaj poruszyć kwestie haste w przypadku 2H. Haste jest lepsze od mastery i str jedynie wtedy kiedy mamy go mniej niz 600. Kiedy przekroczymy tą liczbe haste spada za mastery. Kiedy natomiast dociągniemy 850-900 haste osiągamy soft capa i haste spada również za str.


c) Reforging
Jak reforgować swój gear?

Jeśli nie mamy capa expertise lub hit reforgujemy co się da w te 2 staty do momentu aż osiągniemy oba capy.

Jeśli mamy overcapa hit lub expertise, reforgujemy go w albo mastery albo haste.

Jeśli nie mamy 600 haste reforgujemy wszystko co się da w haste do momentu aż osiągniemy taką ilość.

Jeśli mamy ponad 600 haste reforgujemy wszystko co się da w mastery.

W wypadku kiedy nie mamy 600 haste ale gear który chcemy zreforgować ma już haste, reforgujemy w mastery.

Stat który najczęściej będziemy reforgować to crit.





4.


2H:

Head: [Sanctified Scourgelord Helmet]

Shoulders: [Sanctified Scourgelord
Shoulderplates]


Chest: [Sanctified Scourgelord Battleplate]

Hands: [Sanctified Scourgelord Gauntlets]

Legs: [Sanctified Scourgelord Legplates]

Neck: [Penumbra Pendant]

Back: [Winding Sheet]

Wrists: [Polar Bear Claw Bracers]

Waist: [Coldwraith Links]

Feet: [Apocalypse's Advance]

Ring: [Skeleton Lord's Circle]

Ring 2: [Ashen Band of Endless Might]

Trinket: [Sharpened Twilight Scale]

Trinket 2: [Deathbringer's Will]

Main Hand: [Shadowmourne]

Relic: [Sigil of the Hanged Man]



DW:

Head: [Sanctified Scourgelord Helmet]

Shoulders: [Sanctified Scourgelord
Shoulderplates]


Chest: [Sanctified Scourgelord Battleplate]

Hands: [Fleshrending Gauntlets]

Legs: [Sanctified Scourgelord Legplates]

Neck: [Penumbra Pendant]

Back: [Winding Sheet]

Wrists: [Polar Bear Claw Bracers]

Waist: [Coldwraith Links]

Feet: [Apocalypse's Advance]

Ring: [Skeleton Lord's Circle]

Ring 2: [Ashen Band of Endless Might]

Trinket: [Sharpened Twilight Scale]

Trinket 2: [Deathbringer's Will]

Main Hand: [Havoc's Call, Blade of Lordaeron Kings]

Off Hand: [Havoc's Call, Blade of Lordaeron Kings]

Relic: [Sigil of the Hanged Man]




Jeśli macie jakieś pytania/propozycje dotyczące poradnika zapraszam do wypowiadania się w komentarzach!

sobota, 16 października 2010

Jak skonfigurować UI nadające się do raidowania?

Miałem napisać ten post już jakiś czas temu ale uznałem, że najpierw lepiej będzie opisać zmiany zawarte w najnowszym patchu 4.0.1. Wpis ten będzie głównie skierowany do DK DPSów ale np. tankowie mogą znaleść niektóre informacje zawarte tutaj bardzo przydatne. No ale przejdźmy do rzeczy.

Jak skonfigurować swoje UI w taki sposób aby nadawało się do raidowania? Po pierwsze musimy sciągnąć wszystkie niezbędne addony, które usprawnią i ułatwią naszą gre. Podzieliłem addony na dwa rodzje - niezbędne i przydatne.




Addony niezbędne:
Poniższe addony są moim zdaniem absolutnie niezbędne do raidowania i każdy DK DPS powinien je posiadać w swoin User Interface.

- Omen Threat Meter
Każdy dps musi widzieć threat na swoim targecie. Przeagrowanie raidowego bossa często wiąże się z instant zgonem, a czasami nawet wipenięciem raidu.

- Deadly Boss Mods
Addon poprawiający nasz reaction time i ogarnięcie encountera. Niby można bez niego grać ale bardzo ułatwia sprawę i imo według mnie powinien być obowiązkową częścią UI każego raidera.

- Magic Runes
Prawda jest taka, że standardowe runy w blizzardowym UI są bardzo nieczytelne i generalnie kiedy dpsujemy ciężko jest je ogarnąć. W sieci dostępnych jest mnóstwo świetnych addonów pozwalających na ustawienie run jak tylko nam się podoba. Moim zdaniem Magic Runes sprawdza się w tym najlepiej.

- OmniCC
Addon pokazujący cooldowny poszczególnych skilli na action barach, użycie CD sekunde później może równać się starcie cennego DPSu.




Addony przydatne:
(można się bez nich obejść)

- Bartender4
Addon pozwala nam na ustawienie action barów w dowolny sposób i bardzo łatwe zbindowanie poszczególnych przycisków.

- ForteXorcist
Jeden z lepszych trackerów róznych proców. W przypadku DK bardzo przydatny addon.

- Recount
Addon mieżący DPS. Fajny jeśli np. testujemy nasz DPS w nowym specu/gearze.

- ShadowedUnitFrames
Blizzardowe Frame'y szczerze mówiąc są średniawe. ShadowedUnitFrames to moim zdaniem jeden z lepszych custom unit frameów.

- TidyPlates
Name platey z masą mozliwości różnych konfiguracji.



Przykład custom UI skompowanego przez gracza. Bone UI v2, stworzone specjalnie z myśla o DK.



Po sciągnięciu wszystkich addonów musimy je skonfigurować. Generalnie większość wyżej wymienionych addonów jest bardzo łatwa w konfiguracji.



Tak wygląda moje UI. Kliknijcie na miniaturke aby zobaczyć je w całej okazałości. Na screenie nie widać raid/party frameów i omena.



Warto ustawić swoje UI scale na minimum aby mieć jak najwięcej wolnej przestrzeni na ekranie. UI zapchane addonami sprawdzają się bardzo kiepsko, szczególnie w przypadku raidowania gdzie musimy widzieć całą przestrzeń aby ogarnąć mechaniki walki.

Rotacja Unholy DPS

Wiele osób prosiło mnie abym z większą dokładnością opisał rotacje Unholy DPS więc postanowiłem napisać nowy, oddzielny wpis gdzie postaram się to zrobić najzrozumialej i najprościej jak tylko potrafie.

Zapewne nie wszyscy zrozumieli co to takiego ten nieszczęsny system piorytezacji. Po patchu 4.0.1 DK Unholy nie może opierać swojej rotacji na powtarzalnej sekwencji tych samych skilli. Musi umieć patrzeć na swoje dostępne runy oraz proce i właśnie bazując na nich używać cały czas różnych skilli.





> > ? > > > >
Diseasy > Dark Transformation > Death Coil jeśli mamy Sudden Doom/overcapa 100 RP > Scourge Strike > Festering Strike > DC > Horn of Winter.





Powyższa piorytezacja naszych skilli TO NIE JEST nasza rotacja. Pomyślcie logicznie, jak odrazu po zaaplikowaniu diseasów na target możemy użyć DT?

Najlepszym openerem na targecie dla nas będzie:





> > > > > >
Icy Touch > Plague Strike > Festering Strike > Blood Tap > Scourge Strike > SS > SS





Dopiero po tym openerze możemy trzymac się naszej piorytezacji. Najważniejsze jest dla nas utrzymywanie swoich diseasów gdyż DMG każdego naszego strike jest oparty właśnie na diseasach. Jeśli diseasy spadną nam z targetu i ich szybko nie zaaplikujemy stracimy DPS. Po diseasach drugą najważniejszą rzeczą jest utrzymywanie DT na swoim ghoulu. Następnie używanie DC przy procach SD lub overcapie RP. Potem Scourge Strike i Festering Strike.

Jeśli wciąż czegoś nie rozumiecie i macie jakieś pytania zapraszam do zadawania ich w komentarzach.

środa, 13 października 2010

4.0.1 już Live!

No więc stało się, nowy patch 4.0.1 wszedł już na live serwery. Pewnie sporo DK miało niezłego "zomgwtf" po zalogowaniu się. I nie ma się co dziwić, bo zmiany są OGROMNE, nowe rotacje, buildy, gemy + zupełne nowości w mechanice gry typu nowe skille i reforging. Ale bez paniki, nie jest tak źle jak to wygląda. Narazie nie mam czasu zamieścić nowych, optymalnych buildów i ewentualnie jakiś guideów ale postaram się to zrobić w jak najszybszym czasie, może nawet dzisiaj pod wieczór.


UPDATE: Podstawy theorycraftingu w 4.0.1 dla DK. (Buildy,Rotacja,Gearowanie)

Po 6 godzinach grania na live serwerach stwierdzam, że DK dostał całkiem ładnego boosta. Na raidzie robimy największy DPS ze wszystkich meele (współczucia dla warriorów i retri paladynów w szczególności). Casterzy są niestety przed nami, głównie magowie ale napewno fix niedługo zbalansuje overall DPS klas, mam nadzieje ze nie naszym kosztem. Co do PvP, pograłem troche skrimów i dueli. Ku mojemu zaskoczeniu, burst DK jest obecnie w dużo lepszym stanie i łatwiej jest nam zabić healerów jak holy paly/resto dudu (ci healerzy patch temu byli nie do zabicia przez DK jeśli mieli gear na podobnym poziomie i ogarniali swoją klase). Gorzej z przeżywalnością, w tym zakresie zdecydowanie dostaliśmy nerfa. AMS jest teraz dużo słabszy ale najbardziej boli nowy Death Strike. Nie wiem, może poprostu za dużo grałem z magami którzy zabijali mnie w jednym GCD.



PvE

Unholy (DPS)
http://wowtal.com/#k=Jts_B8H.a5o.deathknight.-IeLc9
Talenty rozdane w taki sposób aby otrzymać jak największy DPS. Można tutaj pomajstrować najwyżej 2 talent pointami - np. wyjać 1 z "Magic Suppression" i dać go w "Desecration" jeśli progressujemy LK HC gdzie spowolnienie jest bardzo ważne na fazie 2 na valkyriach. Co do rotacji to opiera się ona na piorytetach (czyli używamy skille NIE w powtarzalnej kolejności, a zależnie od różnych czynników).

Na single target rotacja wygląda następująco:


Diseasy > Dark Transformation > SS jeśli obie Unholy i/lub Death Rune'y są aktywne > Festering Strike jeśli obie pary Blood i Frost Run są aktywne > Death Coil jeśli mamy Sudden Doom/overcapa 100 RP lub jeśli nie mamy RC > SS > FeS > DC > HoW.


Multi target:


Diseasy > Dark Transformation > Death and Decay > SS jeśli obie Unholy i/lub Death Rune'y są aktywne > Blood Boil + Icy Touch jeśli obie pary Blood i Frost run są aktywne (IT używamy, bo BB zawsze zostawia nas z 1 frost runą, która w innym przpadku by się zmarnowała) > Death Coil jeśli mamy Sudden Doom/overcapa 100 RP lub jeśli nie mamy RC > SS > BB + IT > DC > HoW.


Jeszcze co do glyphów, prime to wybór oczywisty i wszystkie 3 wybrane przezemnie glyphy podnoszą nasz DPS o największą ilość. Major/Minor to własne preferencje, żaden z tych glyphów nie podnosi naszego DPS w znaczącym stopniu.


Blood (Tank)
http://wowtal.com/#k=Y-Y0o5kRc.a5o.deathknight.ne586

Troche ciężej napisać mi coś na temat Blood Speca w 4.0.1, bo o ile w Unholy gram/grałem całkiem sporo to tankować nie miałem zbytnio okazji. Postaram się jednak wytłumaczyć podstawy tankowania w blood.

Zacznijmy od analizy builda. Szczerze mówiać nie wiem dokładnie jak wyglądają różne propozycje buildów dla tanka na stronach typu ElitistJerks (widziałem jeden build na EJ bez raid buffów jak "Abomination's Might" i "Scarlet Fever" co jest dla mnie totalną głupotą). Większość rzeczy które pisze na tym blogu są oparte na moich własnych
zamyśleniach/doświadczeniach. Wybrałem moim zdaniem najważniejsze talenty skupiające się na przeżywalności natomiast pominąłem te skupiające się na minimalnym zwiększeniu threat/self-heala.

Tank DK ma w sumie najlepsze glyphy ze wszystkich speców. Prime glyphy: Rune Strike, Death Strike, DnD, Heart Strike - wszystkie te glyphy są dla tanka świetne i każda kombinacja 3 z tych 4 glyphów będzie dobra. W major glyphach znowu mamy bardzo dobry i szeroki wybór. AMS zwiększający przeżywalność, DRW zwiększający threat, Bone Shield zwiększający szybkość biegania o aż 15%! (dzięki temu glyphowi nie trzeba miec enchanta na butach z +speed, można zainwestować np. w pure stamine). Again, wszystkie glyphy są świetne. W minor Resillent Grip jest niczego sobie, reszta to właściwie własne preferencje (chociaż blood tap ułatwi healowanie healerom, a to kilka k hp może być decydujące na niektórych encounterach).

A właśnie, jeszcze rotacja. Tank nie ma do końca rotacji jak DPS. Dobry tank potrafi się dostosować do sytuacji i użyć cooldownów w odpowiedniej chwili. Jednak generalnie np. podczas tankowania jednego bossa/moba piorytetem jest Death Strike absorbujący dmg. Utrzymywanie diseasów na targecie (szczególnie Scarlet Fever) jest również bardzo ważne. Tak pozatym to palenie HS na wolnych blood runach i utrzymywanie Blade Barrier.



PvP

Unholy (DPS/Support)
http://wowtal.com/#k=3k24D-g.a5o.deathknight.-IeTp7

Tutaj mamy aż 7 talentów do rozdania według naszego widzimisię. Możemy np. przenieść 2 talent pointy z Icy Reach do Butchery jeśli mamy problemy z brakiem RP. Albo pozbyć się 2/2 Imp. UH Pres. na rzecz "Contagion", choć osobiscie dużo bardziej wole 5% dodatkowego haste'a od aoe dmg diseasów. Można też wziąśc Magic Suppression 3/3 + AMZ jeśli zjadają nas Wizard Cleavy.

Prime glyphy bierzemy takie same jak w przpadku speca pure DPS gdyż dają nam największy burst. W major AMS/Coi/Strangulate zdecydowanie dominują, wystarczy przeczytać ich tooltip. Death Grip w sumie też mógłby się przydać ale imo nie jest lepszy od żadnego z tych 3 pierwszych. Minor to wasz własny wybór, no może oprócz Resillient Gripa który w niektórych sytuacjach nadawał by się na Prime glypha.

Często słysze pytanie: "jaka jest rotacja w pvp?". Po pierwsze, w PvP nie ma czegoś takiego jak rotacja. Podstawy gry w PvP to:

1.Starasz się utrzymać diseasy na targecie razem z Unholy Blight aby uniemożliwić ich dispelowanie. <--- Specjalne skreslenie aby podkreślić, że Unholy Blight jest teraz, po nowym patchu najzwyczajniej nie przydatny. Każdy healer z minimalnym IQ nie będzie nam dispelował diseasów jeśli zauważy, że mamy "Resilient Infection". A co do DMG UB - nie jest nawet warty uwagi. 2.W PvP Burst jest dużo ważniejszy od overall dmg. Innymi słowy, palisz swoje CD dopiero wtedy kiedy widzisz, że target na który chcesz switchnąć ma szansę się złożyć (nie ma hotów/cd/jego support ma cc etc). Dlatego międzyinnmi UH Pres. jest lepsze od Frost Pres. z powodu mniejszego GCD.
3. Nie dajesz się kiteować (chainy, desecration).
4. Jesteś supportem w swoim teamie - nie ganiaj bezsensownie za jednym targetem. Ogarnij co się dzieje na arenie, jeśli widzisz ze przeciwna drużyna jest bliska zabicia twojego team mate'a pomóż mu. Death Grip + chainy w przypadku melasów lub MF/Strangulate w przypadku casterów wyłącza ich z walki na kilka lub nawet kilkanaście sekund. Taki rogal lub warrior po byciu zlosowanym (poza line of sight) nie będzie miał wyboru jak switchnać na ciebie jeśli zostanie gripniety/zchainowany.

wtorek, 12 października 2010

Makrowanie "Claw'a"?

Wygląda na to, że AI naszego nieszczęsnego ghoula niestety ale lekko mówiąc: possysa. Kilku DK z EJ przetestowało na PTR'ach 4.0.1 DPS/DMG ghoula bijącego samego bez naszej ingeracji, a następnie przetestowali jego dmg macrując claw w jeden ze swoich strikeów. Oto wyniki:


Pet Damage (Without Macro) Count Damage %

1. Melee...............................................719...........66.9%
2. Sweeping Claws.................................146............24.8%
3. Claw.................................................100.............8.4%



Pet Damage (With Macro) Count Damage %

1. Melee...............................................325............56.7%
2. Sweeping Claws...................................95............31.3%
3. Claw...................................................70............12.0%



Ratio (Without Macro) : 0.34
Ratio (With Macro) : 0.51




Wygląda na to, że problem polega na tym ze nasz pet nie używa claw'a tak często jak powinien i marnuje swój energy, co równa się stracie cennego dps'u. Pamiętam jak czasami patrzyłem przypadkiem na energy bar mojego ghoula i podczas walki widziałem sporo ponad 40 energy, które się najzwyklej marnowało. Dlatego warto zmacrować claw'a w jeden ze swoich strikeów, najlepiej SS. Poniżej macie przykład takowego, bardzo prostego macra:


#showtooltip
/cast Scourge Strike
/caw Claw


W następnym wpisie porusze temat UI - głównie konfiguracji UI w taki sposób aby nadawało się do raidowania!

poniedziałek, 11 października 2010

Blood DK DPS Guide 3.3.3a/3.3.5a




Jakiś czas temu napisałem guide dla Blood DK pod patch 3.3.3a (jak najbardziej nadaje się również na obecny patch 3.3.5a, blood spec w ciągu tych kilku patchy praktycznie wogóle nie uległ zmianie). W sumie pre-cata patch 4.x to kwestia tygodnia ale może a nóż się komuś przyda. Poniżej macie linki do poradnika:


World of Warcraft - Polski Serwis Fanów


Battlenet.pl


Forum DarkWizard

Runy - Zmiana, Blood - Tylko dla Tanka, Runic Empowerment

Death Knight
Runes
•The way in which runes regenerate has been changed. Rather than each rune type (Blood, Frost, Unholy) regenerating simultaneously, they now fill sequentially. For example, if you use two Blood runes, then the first rune will fill up before the second one starts to fill up. You essentially have three sets of runes filling every 10 seconds instead of six individual runes filling every 10 seconds. This allows the death knight rotation to be more forgiving, so that the player can take advantage of things like ability procs or respond to movement. This system makes it a little easier to get back on track without six separate runes now "out of sync" from the standard rotation.





Obecnie, runy regenerują się natychmiastowo po ich użyciu czyli jak np. użyjemy 2 Blood Strike'i, 2 Blood runy regenerują się w tym samym momencie. Teraz, po użyciu 2 Blood Strikeów, druga Blood Runa nie zacznie się regenerować do momentu aż nie załaduje się pierwsza. To samo dotyczny frost/unholy run. Jeśli po użyciu 2x BS użyjemy np 2 Unholy Runy na 2x Scourge Strike, 1 unholy runa zacznie się regenerować razem z pierwszą blood rune, druga natomiast dopiero w momencie kiedy ta 1 się zregeneruje. Będziemy mieli 3 różne runy regenerujące się co 10 sek w tym samym momencie. Innymi słowy, runy powinny być teraz łatwiejsze do ogarnięcia!





Death Knight
You're a Bloody Tank
•The time has come to dedicate a death knight talent tree to tanking, and that is what is in store for the Blood tree. We felt that we could offer a more focused and polished tanking tree rather than having to scatter similar tools throughout the trees. This also allows us to really focus the other trees into more flavorful damage-dealing specializations.





Aż mi się łezka w oku zakręciła, prawie rok czasu przegrałem w tym nieszczęsnym blood specu jako DPS. :<





Death Knight
Runic Empowerment
•This mechanic allows for runes which were on cooldown to instantly activate, which prevents the rotation from becoming too predictable and boring.



Oj, popsuje to rotacje, popsuje. Ale generalnie bardzo fajny skill.

Nowy Rune Strike

Death Knight

Rune Strike

We changed Rune Strike to: after a dodge or parry or whenever you are in Blood Presence.

We can use RS any time we have 20 RP if we are in blood presence, No cd other then GCD. No need for avoidance to light it up.

Correct. (Source)





Szkoda, bo Rune Strike na niektórych encounterach bardzo ładnie podnosił overall DPS (np. na takim marrowgarze). RS wsadzało się w macra swoich strike'ów i pięknie critował po 10k+, a co to jest 20 RP jak i tak często ma się dumpy i RP się najzwyczajniej marnuje.

W sumie jak popatrzymy na tą zmianę obiektywnie, jest ona jak najbardziej uzasadniona. RS od początku był zaplanowany wyłącznie dla tanków, używanie go np. w PvP na biednych rogalach albo w PvE dla podniesienia DPSu było raczej nie zaplanowane przez Blizza. Teraz, kiedy użycie RS jest możliwe jedynie w presencji do tankowania sytuacja powinna się poprawić.