Ghostcrawler: "Death knights are the only current Hero class, which means they are supposed to be the best class in the game."

środa, 13 października 2010

4.0.1 już Live!

No więc stało się, nowy patch 4.0.1 wszedł już na live serwery. Pewnie sporo DK miało niezłego "zomgwtf" po zalogowaniu się. I nie ma się co dziwić, bo zmiany są OGROMNE, nowe rotacje, buildy, gemy + zupełne nowości w mechanice gry typu nowe skille i reforging. Ale bez paniki, nie jest tak źle jak to wygląda. Narazie nie mam czasu zamieścić nowych, optymalnych buildów i ewentualnie jakiś guideów ale postaram się to zrobić w jak najszybszym czasie, może nawet dzisiaj pod wieczór.


UPDATE: Podstawy theorycraftingu w 4.0.1 dla DK. (Buildy,Rotacja,Gearowanie)

Po 6 godzinach grania na live serwerach stwierdzam, że DK dostał całkiem ładnego boosta. Na raidzie robimy największy DPS ze wszystkich meele (współczucia dla warriorów i retri paladynów w szczególności). Casterzy są niestety przed nami, głównie magowie ale napewno fix niedługo zbalansuje overall DPS klas, mam nadzieje ze nie naszym kosztem. Co do PvP, pograłem troche skrimów i dueli. Ku mojemu zaskoczeniu, burst DK jest obecnie w dużo lepszym stanie i łatwiej jest nam zabić healerów jak holy paly/resto dudu (ci healerzy patch temu byli nie do zabicia przez DK jeśli mieli gear na podobnym poziomie i ogarniali swoją klase). Gorzej z przeżywalnością, w tym zakresie zdecydowanie dostaliśmy nerfa. AMS jest teraz dużo słabszy ale najbardziej boli nowy Death Strike. Nie wiem, może poprostu za dużo grałem z magami którzy zabijali mnie w jednym GCD.



PvE

Unholy (DPS)
http://wowtal.com/#k=Jts_B8H.a5o.deathknight.-IeLc9
Talenty rozdane w taki sposób aby otrzymać jak największy DPS. Można tutaj pomajstrować najwyżej 2 talent pointami - np. wyjać 1 z "Magic Suppression" i dać go w "Desecration" jeśli progressujemy LK HC gdzie spowolnienie jest bardzo ważne na fazie 2 na valkyriach. Co do rotacji to opiera się ona na piorytetach (czyli używamy skille NIE w powtarzalnej kolejności, a zależnie od różnych czynników).

Na single target rotacja wygląda następująco:


Diseasy > Dark Transformation > SS jeśli obie Unholy i/lub Death Rune'y są aktywne > Festering Strike jeśli obie pary Blood i Frost Run są aktywne > Death Coil jeśli mamy Sudden Doom/overcapa 100 RP lub jeśli nie mamy RC > SS > FeS > DC > HoW.


Multi target:


Diseasy > Dark Transformation > Death and Decay > SS jeśli obie Unholy i/lub Death Rune'y są aktywne > Blood Boil + Icy Touch jeśli obie pary Blood i Frost run są aktywne (IT używamy, bo BB zawsze zostawia nas z 1 frost runą, która w innym przpadku by się zmarnowała) > Death Coil jeśli mamy Sudden Doom/overcapa 100 RP lub jeśli nie mamy RC > SS > BB + IT > DC > HoW.


Jeszcze co do glyphów, prime to wybór oczywisty i wszystkie 3 wybrane przezemnie glyphy podnoszą nasz DPS o największą ilość. Major/Minor to własne preferencje, żaden z tych glyphów nie podnosi naszego DPS w znaczącym stopniu.


Blood (Tank)
http://wowtal.com/#k=Y-Y0o5kRc.a5o.deathknight.ne586

Troche ciężej napisać mi coś na temat Blood Speca w 4.0.1, bo o ile w Unholy gram/grałem całkiem sporo to tankować nie miałem zbytnio okazji. Postaram się jednak wytłumaczyć podstawy tankowania w blood.

Zacznijmy od analizy builda. Szczerze mówiać nie wiem dokładnie jak wyglądają różne propozycje buildów dla tanka na stronach typu ElitistJerks (widziałem jeden build na EJ bez raid buffów jak "Abomination's Might" i "Scarlet Fever" co jest dla mnie totalną głupotą). Większość rzeczy które pisze na tym blogu są oparte na moich własnych
zamyśleniach/doświadczeniach. Wybrałem moim zdaniem najważniejsze talenty skupiające się na przeżywalności natomiast pominąłem te skupiające się na minimalnym zwiększeniu threat/self-heala.

Tank DK ma w sumie najlepsze glyphy ze wszystkich speców. Prime glyphy: Rune Strike, Death Strike, DnD, Heart Strike - wszystkie te glyphy są dla tanka świetne i każda kombinacja 3 z tych 4 glyphów będzie dobra. W major glyphach znowu mamy bardzo dobry i szeroki wybór. AMS zwiększający przeżywalność, DRW zwiększający threat, Bone Shield zwiększający szybkość biegania o aż 15%! (dzięki temu glyphowi nie trzeba miec enchanta na butach z +speed, można zainwestować np. w pure stamine). Again, wszystkie glyphy są świetne. W minor Resillent Grip jest niczego sobie, reszta to właściwie własne preferencje (chociaż blood tap ułatwi healowanie healerom, a to kilka k hp może być decydujące na niektórych encounterach).

A właśnie, jeszcze rotacja. Tank nie ma do końca rotacji jak DPS. Dobry tank potrafi się dostosować do sytuacji i użyć cooldownów w odpowiedniej chwili. Jednak generalnie np. podczas tankowania jednego bossa/moba piorytetem jest Death Strike absorbujący dmg. Utrzymywanie diseasów na targecie (szczególnie Scarlet Fever) jest również bardzo ważne. Tak pozatym to palenie HS na wolnych blood runach i utrzymywanie Blade Barrier.



PvP

Unholy (DPS/Support)
http://wowtal.com/#k=3k24D-g.a5o.deathknight.-IeTp7

Tutaj mamy aż 7 talentów do rozdania według naszego widzimisię. Możemy np. przenieść 2 talent pointy z Icy Reach do Butchery jeśli mamy problemy z brakiem RP. Albo pozbyć się 2/2 Imp. UH Pres. na rzecz "Contagion", choć osobiscie dużo bardziej wole 5% dodatkowego haste'a od aoe dmg diseasów. Można też wziąśc Magic Suppression 3/3 + AMZ jeśli zjadają nas Wizard Cleavy.

Prime glyphy bierzemy takie same jak w przpadku speca pure DPS gdyż dają nam największy burst. W major AMS/Coi/Strangulate zdecydowanie dominują, wystarczy przeczytać ich tooltip. Death Grip w sumie też mógłby się przydać ale imo nie jest lepszy od żadnego z tych 3 pierwszych. Minor to wasz własny wybór, no może oprócz Resillient Gripa który w niektórych sytuacjach nadawał by się na Prime glypha.

Często słysze pytanie: "jaka jest rotacja w pvp?". Po pierwsze, w PvP nie ma czegoś takiego jak rotacja. Podstawy gry w PvP to:

1.Starasz się utrzymać diseasy na targecie razem z Unholy Blight aby uniemożliwić ich dispelowanie. <--- Specjalne skreslenie aby podkreślić, że Unholy Blight jest teraz, po nowym patchu najzwyczajniej nie przydatny. Każdy healer z minimalnym IQ nie będzie nam dispelował diseasów jeśli zauważy, że mamy "Resilient Infection". A co do DMG UB - nie jest nawet warty uwagi. 2.W PvP Burst jest dużo ważniejszy od overall dmg. Innymi słowy, palisz swoje CD dopiero wtedy kiedy widzisz, że target na który chcesz switchnąć ma szansę się złożyć (nie ma hotów/cd/jego support ma cc etc). Dlatego międzyinnmi UH Pres. jest lepsze od Frost Pres. z powodu mniejszego GCD.
3. Nie dajesz się kiteować (chainy, desecration).
4. Jesteś supportem w swoim teamie - nie ganiaj bezsensownie za jednym targetem. Ogarnij co się dzieje na arenie, jeśli widzisz ze przeciwna drużyna jest bliska zabicia twojego team mate'a pomóż mu. Death Grip + chainy w przypadku melasów lub MF/Strangulate w przypadku casterów wyłącza ich z walki na kilka lub nawet kilkanaście sekund. Taki rogal lub warrior po byciu zlosowanym (poza line of sight) nie będzie miał wyboru jak switchnać na ciebie jeśli zostanie gripniety/zchainowany.

19 komentarzy:

  1. Mógłbyś jasniej wytłumaczyc ta rotacje pod single tarhet? ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. no i cos wiecej opisac o tanku :]

    OdpowiedzUsuń
  3. Spokojnie, post będzie cały czas uaktualniany.

    OdpowiedzUsuń
  4. w tej rotacji zakladasz disiseasy i potem dark transformation? U mnie to nie wypala.
    Zarzucam ice tuch,plague strike i potem transformacje?

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie, tak jak pisałem to nie jest rotacja jak patch temu gdzie klikasz ciągle tą samą, powtarzalną sekwencję. Musisz opierać się na piorytetach. Czyli co potrzeba aby mieć DT? DC x5. A co potrzeba żeby mieć DC? RP. A RP musisz wygenerować także używasz SS i FS, które w pior. są zaraz po DT.

    OdpowiedzUsuń
  6. Abomination might nie bierzemy bo zazwyczaj w poważnych gildiach raidujących 10% ap wnosi inny gracz. Co do glyphów to: prime HS, DS i problem bo DnD nie jest aż tak ważne (bb spam) dlatego raczej rune strike. Major: RT jeśli w cata mają być problemy z maną to jest to właśnie to co chcesz mieć, DRW - wiadomo, VB - zwiększenie HP nie daje takiego kopa jak zwiększenie vampirka :D AMS i Bone Shield to crap. Sorry ale jeśli nie potrafisz trafić AMS to trzeba się tego nauczyć, a bone shield po prostu przegrywa z innymi glyphami. Minor: resilient grip (bardzo OP glyph), Horn i Tap.

    Twojego buildu nie widzę z jakiegoś powodu.

    OdpowiedzUsuń
  7. ok mam troszke glupie pytanie co to jest Blade Barrier ? i o co chodzi z palenie runow ? przepraszan za glupie pytanie

    OdpowiedzUsuń
  8. Chodzi o to że w momencie gdy będziesz miał blood rune na cd (czyli inaczej mówiąc nie będziesz miał ich w ogóle), włącza się blade barrier który obniża dmg przychodzący o 6%.

    OdpowiedzUsuń
  9. Co do AM, to jeśli raidujemy 10tki to może zabraknąć tego 10% AP, a tak pozatym 4% str nie jest takie złe (threat/parry). Imo według mnie to bardziej kwestia własnego wyboru. No ale nie będe się kłócił, bo tak jak pisałem - w tankowaniu mam bardzo małe doświadczenie, bo poprostu nie miałem nigdy okazji tankować. Co do glyphów, VB jest raczej crapowate , chyba że źle czytam opis glypha o_O. W sumie nie pomyślałem o rune tap, który może być całkiem przydatny, można go dać zamiast tego AMS.

    OdpowiedzUsuń
  10. @ponczus jaki build bys proponowale jakie glyphy ?:P i glowne pytanie jak lapiesz agrro na wiekszej ilosci mobow?

    OdpowiedzUsuń
  11. @Death Najt: true that. Dlatego w buildzie na 10 mam to. Jedyny problem jest taki, że na razie rune strike działa tylko na procu a nie zawsze w blood presence. Jak zacznie działać zawsze, to KAŻDA ilość RP będzie za mała. Dlatego też wtedy Scent of blood >> abo. Darmowe blood runy z kórych korzysta bb/hs MNIAM. VB zwiększa ci leczenie ze WSZYSTKICH źródeł czyli z wormów (bagatela za 10k leczą normalnie) z DS (zależne od dmgu który otrzymujesz ale i po 15k HP leczy), ale co ważniejsze z ghoula zwiększa ci leczenie, dzisiaj na VB przy skonsumowaniu ghoula dostałem heala za 40k HP. Spokojnie wysolowałem abominacje w ICC przed Festerem i Rotem (z jakiś powodów 8 osób w raidzie dostało DC). RT z 4xp10 używasz praktycznie co CD jak masz drugiego tanka to w pt to jest to dla niego heal 7k hp instant (w icc). Pretty fucking nice :D

    @Zaba: http://wowtal.com/#k=Yf-5_XU1.a67.deathknight. to mój build. Przy następnym paczu i zmianie RS przerzucam z abo na Scent of Blood + wyciągam jeden punkt z bladed armor i żeby było 3/3 w scent of blood. Glyphy: HS, DS, DnD (będzie zmieniony na RS). Major mam DRW, VT i RT. Minor: horn+BT+Resilient Grip (używać póki blizz nie usunie).
    AoE rotacja: DnD pod nogi, plauge strike, pestilance, plauge strike, bb, BT, bb, zmiana targetu RS (powinien zaprocowac) i teraz w zalezności jakie mam runy jak jest unholy to kolejne PS + darmowe BB jak jest blood to spam HS i tabuje między targetami. Nie ma się co martwić ele shammy i fire mage są OP teraz (blizz to przyznał), więc i tak ci się urwie, ale wtedy grip, taun, chains of ice etc.

    OdpowiedzUsuń
  12. @ponczus No właśnie, VB to crap. Zwiększony health pool jest DUŻO lepszy. Co do tego RP to masz race ale narazie Rune Strike działa jak działa.

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy ja wiem czy crap. Te 15% w moim przypadku to okolo 10k hp na 10 sec. Z drugiej strony mam zwiększony health generated ze skilli o 40%. Czyli na takim 2x DS aktualnie jest to skok z 9k na 18k. A teraz biorąc pod uwagę że DS będzie miał lepszy timing (jak się nauczę go używać) to z 10k na 10 secund skoczy mi do na przykład 14k. A to już jest znacząca różnica w leczeniu. Szczególnie że można to upchnąć w rotacji cd. Na przykład wiemy że będzie duży dmg wchodził, a zużyliśmy wszystko pozostałe z mitygacji dmgu (frostbound, shield, bt) no to wtedy vampirek i wysysamy hp.

    OdpowiedzUsuń
  14. http://manaflask.com/Starym/blog/4967/

    "btw careful, the Vampiric Blood Glyph is a trap, lol"

    OdpowiedzUsuń
  15. Od healowania są healerzy, nie tank. Ten glyph może być najwyżej dobry na solowanie starego contentu.

    OdpowiedzUsuń
  16. Lol nie chcę nic mówić ale człowiek który pisał poradnik ze strony którą podałeś kompletnie nie wie o co chodzi z tankowaniem od 4.0.1 Pominięcie wormów jest błędem tragicznym. Poczytaj temat na EJ o blood tankowaniu (niestety trzeba się przebić przez cały). Gdzieś tam jest napisane, że w aktualnych dungeonach jakiekolwiek odzyskiwanie HPków nie jest ważne (oprócz sytuacji podbramkowych) ze względu na infinite mana pool healerów. W Cata wszystkie skille odzyskujące HP będę na wagę złota ze względu na zmianę naciusku na heal z nadążenia z wciśnięciem przycisku na odpowiednie zarządzanie maną. Ale do rzeczy:

    Tier1:
    Bardzo dobry wybór przy vengence tankowie srają AP na lewo i prawo. Natomiast epidemic jest skillem do niczego. Autor tego builda najwyraźniej nie wie do czego i kiedy używać Festering Strike. Zresztą i tak odnawiamy od czasu do czasu IT i PS bo mamy wolne runy (a darmowy BB też jest fajny). O wiele i to O wiele lepszym pomysłem jest Virulence, ale na razie i tak wszyscy są hit/spell capped.
    Tier2:
    Scent of blood dopiero od patcha następnego. Jak na tą chwilę zazwyczaj jest problem z runic power i jej nadmiarem.

    Tier3: brak blood cake? ale że o co chodzi? Ktoś tu chyba matematyki nie miał. Kosmiczny boost w threacie.

    Tier4: brak wormów. Ehhh. To nie frost tanking.

    OdpowiedzUsuń
  17. 25 years old Clinical Specialist Isabella Babonau, hailing from Listowel enjoys watching movies like "Swarm, The" and Mushroom hunting. Took a trip to Historic Centre of Guimarães and drives a De Dion, Bouton et Trépardoux Dos-à-Dos Steam Runabout "La Marquise". odwiedz strone

    OdpowiedzUsuń