Ghostcrawler: "Death knights are the only current Hero class, which means they are supposed to be the best class in the game."

wtorek, 19 października 2010

Frost powah!

Postanowiłem respecnąć się na jakiś czas we frost i zobaczyć jak ten spec się sprawuje po patchu 4.0.1. No więc polatalem w tym troche, podpsowalem i na raidach i na kukłach i stwierdzam: frost sprawdza się znakomicie!

W weekend (mam nadzieje) znajdziecie tutaj dość obszerny guide jak grać we froscie.

UPDATE: Chciałem zamieścić ten poradnik troche wcześniej ale poprostu nie miałem czasu go skończyć (międzyinnymi przez BlizzCona). A jako, że nie chciałem wam dać crapnego chału napisanego na szybko wolałem poczekać i zamieścić go troche później. No ale tak czy inaczej poradnik jest już prawie skończony także zapraszam do lektury (nie skończone jeszcze działy będe z czasem uaktualniał).





Frost Death Knight - An icy harbinger of doom, channeling runic power and delivering rapid weapon strikes.

-------------------------------------------------------

Skróty
AP - Attack Power
AoE - Area of Effect
AMS - Anti-Magic Shell
DK - Death Knight
DnD - Death and Decay
DPS - Damage per Second
DW - Dual Wield
HoW - Horn of Winter
PS - Plague Strike
RD - Raise Dead
RP - Runic Power
Str - Strength
UP - Unholy Presence
FP – Frost Presence
BS – Blood Strike
FS – Frost Strike
FF – Frost Fever
GCD – Global Cooldown
HB – Howling Blast
KM – Killing Machine
MotFW - Might of the Frozen Wastes
NoCS - Nerves of Cold Steel
OaPH - On a Pale Horse

-------------------------------------------------------

Spis Treści
0. Wstęp.
1. Talenty
a) 2H
b) DW
2. Rotacja
a) Single Target
b) Multi Target
3. Gemy & Enchanty & Reforging
a) Jakie enchanty?
b) Jakie gemy?
c) Jak reforgowac swój gear?
4. BiS (Best in Slot, lista najlepszych itemów PvE do zdobycia na obecnej LIVE wersji gry)

-------------------------------------------------------


0. Na starcie pragnę zaznaczyć, że ten oto poradnik jest jedynie moją subiektywną opinią opartą na doświadczeniu jakie zdobyłem grając DK. Jak najbardziej możecie się nie zgadzać z zawartością tego poradnika, ba, niewykluczone, że może on zawierać błędy. Oprócz moich własnych testów i doświadczeń, poradnik też jest oparty na theorycraftingu graczy piszących na takich stronach jak EJ (elitistjerks.com).

Dlaczego grać we Frost jako DPS? Po pierwsze frost zapewnia nam kilka świetnych raid buffów - Icy Talons zwiększający haste wszsytkich meele o 10% i Brittle Bones - debuff zwiększający physical damage taken przez nasz target o 4%. Oprócz tego single target DPS we froście jest obecnie całkiem niezły, nasz spec ma bardzo wiele dobrych, ofensywnych talentów i proców jak KM. W AoE natomiast jeteśmy jednym z lepszych, jeśli nie najlepszym specem w grze dzięki HB. Pozatym, o ile patch temu mielismy możliwość DPSowania jedynie we frost DW to na obecnym patchu 2H sprawdza się równie dobrze i jeśli macie Shadowmourne wcale nie musicie grać w Unholy.



1.
Przy wybieraniu talentów mamy tak naprawde bardzo ograniczone pole manewru. O ile na patchu 3.3.5a mieliśmy jeszcze choć odrobine możliwości na rozdanie talentów według naszch własnych preferencji w wersji 4.0.1 talenty są nam narzucone w jeden określony sposób.

a) 2H
http://wowtal.com/#k=ewYl4eN2.a5o.deathknight.PSs6U

W t1 mamy brak wyboru w talentach z powodu NoCS, które dla 2h jest kompletnie bezużyteczne. Co do t2: "Annihilation" jest tutaj obowiązkowym talentem, bo Obliterate to jeden z naszych głównych skilli, który będzie w naszym ogólnym DMG zaraz po FS. Lichborne/OaPH/Endless Winter ograniczają się do własnego wyboru. Lichborne i OaPH będzie dobre na encounterach gdzie mamy sporo CC (Lanathel?) natomiast Endless Winter na walkach gdzie musimy często interruptować sporo castów addów/bossa (Vezax/Deathwhisper).
W dalszych tierach drzewka nie mamy praktycznie żadnego wyboru. W t3 i t4 wszystkie talenty podnoszą nasz DPS. W t5 i t6 mamy to samo z wyjątkiem Hungering Cold, który i tak musimy wybrać z powodu tego, że jest wymagany do końcowego talentu - Howling Blast'a.

Prime glyphy to oczywisty wybór - OB,FS i HB to jedne z głównych skilli w naszej rotacji. Major/Minor glyphy to nasz własny wybór, żaden z tych glyphów nie podnosi DPSu frosta w znaczący sposób.


b) DW
http://wowtal.com/#k=3bu9xwp2.a5o.deathknight.PdzN9

W DW wszystkie talenty są rozdane w niemal identyczny sposób jak we frost 2H. Jedyna różnica to "Nerves of Cold Steel" w t1 drzewka i
"Threat of Thassarian" zamiast MotFW w t6. Glyphy mamy takie same jak w przypadku buildu 2H.





2.

a) Single Target
Rotacja frost tak samo jak w przypadku unholy nie opiera się już na używaniu tej samej sekwencji skilli w określonej kolejności. Teraz trzeba umieć patrzeć na swoje runy i używać poszczególnych skilli w odpowiednim momencie zależnie od proców.


> > ? > > >
Utrzymywanie Diseasów na targecie > Frost Strike > Howling Blast na procu Rime > Obliterate > Blood Strike > Horn of Winter.



W naszej piorytezacji najważniejsze jest utrzymywanie diseasów. Warto zaznaczyć, że Frost DK może usunąć ze swoich action barów Icy Touch gdyż ten skill jest kompletnie bezużyteczny z powodu prime glypha dzięki któremu HB aplikuje FF. Uptime FF nie powinien być problemem z powodu proca Rime, który prawie zawsze wystąpi w ciągu 33 sekund. Blood Plague aplikujemy używając Plague Strike. Frost Strike to następny najważniejszy skill, którego powinno się uzywać jeśli tylko ma się odpowiednią ilość Runic Power. Od FS ważniejszy jest tylko Obliterate jeśli mamy dostępne obie pary frost i unholy lub death run (w takim wypadku jeśli nie używamy OB marnujemy swoje runy). To samo dotyczy Blood Strike'a jeśli mamy dostępne obie blood runy. Następnie w naszej piorytezacji znajduje się HB przy procu Rime, OB przy dostępnej jedynie jednej parze run, BS przy jednej parze run i HoW jeśli nie możemy użyć niczego innego. Jeśli procnie nam KM również używamy OB przed FS (OB zyskuje więcej ze 100% crita niz FS).



Oczywiście w buildzie 2H gramy w unholy presence z powodu bonusów tej presencji świetnych dla 2H frost: zwiększonego attack speed i zwiększonej regeneracji run o 10%, zmniejszonego GCD i nawet zwiększonego haste o 4% (z talentu Imp. UH Pres. 2/2).

W buildzie DW zawsze będziemy grać we frost presence.

b) Multi Target

Z powodu ogromnego DMG HB i faktu, że spreaduje FF sam w sobie, Pestilence staje się dla frosta skillem bezużytecznym. Na dodatek nerf do obrażeń diseasów na walkach aoe (do 50%) nie pomaga.



> / > > > > >
HB jeśli mamy dostępne dwie frost lub death runy>
DnD/PS jeśli mamy dostępne obie unholy runy> FS > HB > BS > HoW.



Należy również pamiętać, że kiedy używamy rotacji AoE warto zmienić presencje na frost presence nawet jeśli używamy 2H weapon.





3.

Kiedy dobierasz gemy i enchanty, warto wiedzieć ile mieć poszczególnego statu. No więc tak, w pierwszej kolejności - musisz mieć zarówno expertise jak i hit cap. Expertise cap dla DK DPS wynosi 26 (I żebyś nie myślał, że stojąc za bossem potrzebujesz 0 expertise, bo znam kilku takich "prosów"). To jakieś 184 expertise rating. Hit cap dla DK DPS to 8% czyli jakieś 246 hit rating (Niektórzy myślą, że cap to wciąż 263 ratingu, blizz troche pozmieniał wartości wymagane do capa - wystarczy spojrzeć na staty swojej postaci i po najnowszym patchu 4.0.1 możemy zobaczyć ile ratingu potrzebujemy do osiągnięcia capa). Wiadomo, że w słabym gear na poziomie ilvl200+ obu capów raczej nie zdołasz osiągnać, dlatego w takim wypadku warto gemować w pure hit/expertise rating jeśli jest taka potrzeba, a nie w np. str. W momencie kiedy będziecie próbowali dopasować sobie gear, docenicie raciale PvE.

Generalnie na chwile obecną, enchanty poniżej są uważane za najlepsze dla DK:


a) Jakie enchanty?

Head: +50 AP + 20 Crit rating (repa u home class faction - Knights of the Ebon Blade)

Shoulders: +40 AP +15 Crit rating (repa u Sons of Hodir)

Back: +23 Haste (enchanting)

Chest: +10 stats (enchanting)

Wrist: +50 AP (enchanting)

Hands: Tutaj kwestia sporna. Mamy do wyboru dwa enchanty, +15 str i +44 AP. Dla UH wybór jest oczywisty z powodu tego, że ghoul zyskuje ze str, natomiast wogóle z AP. Ja bym imo brał +44 AP jako frost, ale warto też wziąść pod uwage proce jak RoTFC. Jeśli jednak mamy sytuacje w której brakuje nam około 20 hita do capa, Precision na gloves'y to bezkonkurencyjny wybór. (enchanting)

Waist: Eternal Belt Bluckle (BS)

Legs: +75 AP +22 Crit rating (leatherworking)

Boots: Mamy do wyboru +32 AP i +12 crit +12 hit rating. Jeśli nie mamy hit capa i brakuje nam więcej niz 8-10 hita do capa, warto wybrać +12 crit +12 hit rating. Jeśli jednak mamy już hit cap, lepiej dać +32 AP. Inni uważają też, że najlepszym enchantem na butki do raidowania jest + increased speed. W sumie to dobry argument, bo na wielu encounterach trzeba sporo biegać, jednak według mnie dla DK +inc. speed jest nie potrzebny z powodu możliwości na przełączenie się w UH pres. w dowolnej chwili. Jeśli jednak tak bardzo chcecie szybciej biegać, imo lepiej dać +6 agi +inc speed niż +15 stamina +inc speed (enchanting). Oczywiście +speed enchant dotyczy tylko DW gdzie gramy cały czas we frost presence, w wypadku UH boost do speeda jest bezużteczyny z powodu unholy presence.

Weapon: Tutaj wyboru za bardzo nie ma, dla 2H Rune of the Fallen Crusader ofc. Dla DW RotFC na MH i Razorice na OH. Na walkach AoE warto zamienić Razorice na Cinderglaciera (runeforging).



b) Jakie gemy?

Meta Socket: +21 Crit rating +3% Increased crit dmg

Red Socket: +20 str. Jeśli jednak nie mamy soft capa haste lepiej gemować w +10 str +10 haste.

Yellow Socket: +10 str +10 haste lub +20 haste jeśli nie mamy soft capa haste.

Blue Socket: +10 str +10 hit, a jeśli mamy już hit capa - +10 all stats i +10 str +15 stamina.

Tutaj jeszcze macie przydatność poszczególnych statów dla frost - warto je znać kiedy dobieramy swój gear.

DW
Hit Cap = Expertise Cap > Strength > Mastery > Haste > Crit > Agility

2H
Hit Cap = Expertise to cap > Haste (do 600/900 ratingu - soft capa) > Mastery > Strength > Crit > Agility > Hit to spell cap

Warto też tutaj poruszyć kwestie haste w przypadku 2H. Haste jest lepsze od mastery i str jedynie wtedy kiedy mamy go mniej niz 600. Kiedy przekroczymy tą liczbe haste spada za mastery. Kiedy natomiast dociągniemy 850-900 haste osiągamy soft capa i haste spada również za str.


c) Reforging
Jak reforgować swój gear?

Jeśli nie mamy capa expertise lub hit reforgujemy co się da w te 2 staty do momentu aż osiągniemy oba capy.

Jeśli mamy overcapa hit lub expertise, reforgujemy go w albo mastery albo haste.

Jeśli nie mamy 600 haste reforgujemy wszystko co się da w haste do momentu aż osiągniemy taką ilość.

Jeśli mamy ponad 600 haste reforgujemy wszystko co się da w mastery.

W wypadku kiedy nie mamy 600 haste ale gear który chcemy zreforgować ma już haste, reforgujemy w mastery.

Stat który najczęściej będziemy reforgować to crit.





4.


2H:

Head: [Sanctified Scourgelord Helmet]

Shoulders: [Sanctified Scourgelord
Shoulderplates]


Chest: [Sanctified Scourgelord Battleplate]

Hands: [Sanctified Scourgelord Gauntlets]

Legs: [Sanctified Scourgelord Legplates]

Neck: [Penumbra Pendant]

Back: [Winding Sheet]

Wrists: [Polar Bear Claw Bracers]

Waist: [Coldwraith Links]

Feet: [Apocalypse's Advance]

Ring: [Skeleton Lord's Circle]

Ring 2: [Ashen Band of Endless Might]

Trinket: [Sharpened Twilight Scale]

Trinket 2: [Deathbringer's Will]

Main Hand: [Shadowmourne]

Relic: [Sigil of the Hanged Man]



DW:

Head: [Sanctified Scourgelord Helmet]

Shoulders: [Sanctified Scourgelord
Shoulderplates]


Chest: [Sanctified Scourgelord Battleplate]

Hands: [Fleshrending Gauntlets]

Legs: [Sanctified Scourgelord Legplates]

Neck: [Penumbra Pendant]

Back: [Winding Sheet]

Wrists: [Polar Bear Claw Bracers]

Waist: [Coldwraith Links]

Feet: [Apocalypse's Advance]

Ring: [Skeleton Lord's Circle]

Ring 2: [Ashen Band of Endless Might]

Trinket: [Sharpened Twilight Scale]

Trinket 2: [Deathbringer's Will]

Main Hand: [Havoc's Call, Blade of Lordaeron Kings]

Off Hand: [Havoc's Call, Blade of Lordaeron Kings]

Relic: [Sigil of the Hanged Man]




Jeśli macie jakieś pytania/propozycje dotyczące poradnika zapraszam do wypowiadania się w komentarzach!

13 komentarzy:

  1. Ja bym jednak optował za +speed zawsze o ile nie jesteś UH DK, albo frost 2h. Z walk w miejscu tylko saurfang wchodzi w rachubę w icc. Reszta to mniej lub bardziej bieganina (na HC to już w ogóle), a przełączanie się z jednej presencji w drugą. Przy tylu przyciskach które trzeba ogarnąć i tylu rzeczach na które trzeba zwracać uwagę, jest sens?

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej, fajnie jakbyś zmienił trochę layout swojej strony, ponieważ jest dokładnie kopią mojego bloga. Nie mówiąc już o polu " o blogu", które jest napisane całkowicie w tej samej konwencji.

    Pozdrawiam,
    Morrthal z holyszok.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Morrthal na upratego to samo mógłbym powiedzieć o twoim blogu. Generalnie wszystkie blogi są do siebie podobne ze względu na bardzo ograniczoną możliwość konfiguracji strony. Nie zabardzo rozumiem co chciałbyś abym zmienił w moim layoutcie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wpis o blogu mógłby zostać troszkę zmieniony, układu po prawej się już nie będę czepiał, ale kolejność i pomysły (jak armory) dokładnie jak u mnie. U siebie armory już wycofałem, bo wiele osób narzekało na to, że strona im przez to wolno chodzi.

    Pozdrawiam, Morrthal

    PS. Wiesz, że w logo masz złą nazwę bloga? ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak wiem, z początku blog miał się nazywać inaczej, a nie chciało mi się jakoś specjalnie zabierać za poprawienie tego "Def".

    No to widzisz armory wycofałeś i już mamy inne blogi. :D Co do tego wpisu o blogu jak tak strasznie chcesz to mogę spróbować coś pokombinować i go zmienić ale nie widze w nim jakiś specjalnych podobieństw do linka którego podałeś.

    OdpowiedzUsuń
  6. czemu glyph of howling blast zamiast glyph of icy touch?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ktoś kiedyś zadał podobne pytanie także poprostu przekopiuje Q&A.

    Q: Nie lepiej zamiast Glyph of Howling Blast dać Glypha of Icy Touch? Bo i tak jak już będziemy odnawiać Frost Fever dzięki HB(jeśli bysmy mieli pod niego glypha) to Blood Plague jeszcze zostanie, a żeby go odnowić zużywamy 1 Unholy Rune, czyli teoretycznie gdy odnawiamy DoT'y, z glyphem pod HB to 1 frost runa zostanie niezużyta, i ogólnie wyjdą nierówne rotacje z Obli. A tak z glyphem pod Icy Toucha mamy 20% większy dmg z frost fever, a we frost z tego co wiem mamy pod niego spory burst ;> ale to tylko moje zdanie, nie grałem nad 4.0.1 ale już wcześniejsze patche ogarnełem 100% w kwestii DK ;>

    A: Uwież mi, testowałem oba glyphy - zarówno Howling Blast jak i Icy Touch. HB sprawdza się dużo lepiej od IT. Głównym tego powodem jest to, że diseasy scalują się teraz bardzo słabo. A co do wolnej frost runy, PS aplikuje się najczęściej poprzez unholy rune z Runic Empowerment, jedną frost rune poprostu się "olewa" chyba, że mamy aż dwie aktywne frost runy, wtedy używamy jednego HB.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dałbys rade napisać jakiś artykuł o runach? , jak one działają itp , znam sporo 80 DK którzy nie wiedzą na jakiej zasadzie one działają.

    OdpowiedzUsuń
  9. W sumie czemu nie. Naskrobie coś w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Razorice i RotFC to kwestia sporna. Tak naprawdę ma to bardzo małe znaczenie którą rune założysz na MH, a którą na OH. Poprostu zrób co uważasz.

    OdpowiedzUsuń
  11. hmm a może razorice na 2hand ?? 10% dmg jako rekompensta za granie w uh presence?

    OdpowiedzUsuń
  12. viodiOsil-ki Jennifer Thompson click here
    libcaconment

    OdpowiedzUsuń