Ghostcrawler: "Death knights are the only current Hero class, which means they are supposed to be the best class in the game."

sobota, 16 października 2010

Jak skonfigurować UI nadające się do raidowania?

Miałem napisać ten post już jakiś czas temu ale uznałem, że najpierw lepiej będzie opisać zmiany zawarte w najnowszym patchu 4.0.1. Wpis ten będzie głównie skierowany do DK DPSów ale np. tankowie mogą znaleść niektóre informacje zawarte tutaj bardzo przydatne. No ale przejdźmy do rzeczy.

Jak skonfigurować swoje UI w taki sposób aby nadawało się do raidowania? Po pierwsze musimy sciągnąć wszystkie niezbędne addony, które usprawnią i ułatwią naszą gre. Podzieliłem addony na dwa rodzje - niezbędne i przydatne.




Addony niezbędne:
Poniższe addony są moim zdaniem absolutnie niezbędne do raidowania i każdy DK DPS powinien je posiadać w swoin User Interface.

- Omen Threat Meter
Każdy dps musi widzieć threat na swoim targecie. Przeagrowanie raidowego bossa często wiąże się z instant zgonem, a czasami nawet wipenięciem raidu.

- Deadly Boss Mods
Addon poprawiający nasz reaction time i ogarnięcie encountera. Niby można bez niego grać ale bardzo ułatwia sprawę i imo według mnie powinien być obowiązkową częścią UI każego raidera.

- Magic Runes
Prawda jest taka, że standardowe runy w blizzardowym UI są bardzo nieczytelne i generalnie kiedy dpsujemy ciężko jest je ogarnąć. W sieci dostępnych jest mnóstwo świetnych addonów pozwalających na ustawienie run jak tylko nam się podoba. Moim zdaniem Magic Runes sprawdza się w tym najlepiej.

- OmniCC
Addon pokazujący cooldowny poszczególnych skilli na action barach, użycie CD sekunde później może równać się starcie cennego DPSu.




Addony przydatne:
(można się bez nich obejść)

- Bartender4
Addon pozwala nam na ustawienie action barów w dowolny sposób i bardzo łatwe zbindowanie poszczególnych przycisków.

- ForteXorcist
Jeden z lepszych trackerów róznych proców. W przypadku DK bardzo przydatny addon.

- Recount
Addon mieżący DPS. Fajny jeśli np. testujemy nasz DPS w nowym specu/gearze.

- ShadowedUnitFrames
Blizzardowe Frame'y szczerze mówiąc są średniawe. ShadowedUnitFrames to moim zdaniem jeden z lepszych custom unit frameów.

- TidyPlates
Name platey z masą mozliwości różnych konfiguracji.



Przykład custom UI skompowanego przez gracza. Bone UI v2, stworzone specjalnie z myśla o DK.



Po sciągnięciu wszystkich addonów musimy je skonfigurować. Generalnie większość wyżej wymienionych addonów jest bardzo łatwa w konfiguracji.



Tak wygląda moje UI. Kliknijcie na miniaturke aby zobaczyć je w całej okazałości. Na screenie nie widać raid/party frameów i omena.



Warto ustawić swoje UI scale na minimum aby mieć jak najwięcej wolnej przestrzeni na ekranie. UI zapchane addonami sprawdzają się bardzo kiepsko, szczególnie w przypadku raidowania gdzie musimy widzieć całą przestrzeń aby ogarnąć mechaniki walki.

4 komentarze:

  1. Ze swojej strony polecam: DBM do wszystkiego PRZED ICC, w ICC albo DXE albo VoX. Oczywiście DBM też daje radę ale na HC dla mnie brakowało kilku rzeczy. Shadowui nie działa na tą chwilę, bartender zaczął dzisiaj. Z Magic Runes nie korzystałem a trzeba będzie zacząć. Ja polecam: MSBT - Mike`s scrolling batle text: olbrzymia konfigurowalność, nie potrzeba ściągać dodatkowego sub addona (vide scdt) żeby widzieć dmg wychodzący, bardzo fajnie rozwiązane triggery (o wiele lepiej niż w parrocie). Addon współpracuje z media addonem (do wrzucania własnych dźwięków).
    Power Auras - z racji tego że build in PA mi nie działa używam starego addonu.
    IceHud - wizualizacja w stylu starego AVRE.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi ShadowUnitFrames działa elegancko. PowerAuras też używałem ale te blizzowe mi się strasznie podobają więc PA wywalilem. Co do tego IceHud, ciekawe. Pamiętam jak wyszedł AVR i ICC HC było kompletnym facerollem i ograniczało się do biegania z czerwonego w zielone, było tak fajnie. :<

    OdpowiedzUsuń
  3. dalbys rade uploadnac jakos swoje UI? zajebiscie mi sie podoba a nic podobnego sam nie zrobie;<

    OdpowiedzUsuń
  4. Może jakoś w przyszłości ale narazie nic nie obiecuje. ;p

    OdpowiedzUsuń